RANNÍ CVIČENÍ 5 výhod proč ANO

18.09.2011 11:40

Ve většině případů necvičíme, protože nám schází vůle a vytrvalost. A nejčastější výmluvou je nedostatek času.

Ale no tak! Buďte k sobě upřímní. Čas se přeci vždy dá nějak najít, stačí jen když chceme. Přečtěte si všechny výhody ranního cvičení!

1. Nebudete muset výrazně měnit svůj denní program

Pokud nemáte dostatek času na cvičení po práci, protože musíte dokončit spoustu úkolů nebo trávit čas se svou rodinu, a pokud se místo do posilovny vydáte večer do hospody, měli byste zkusit začít cvičit ráno.

Jeden průzkum, který proběhl v USA, ukázal, že 90 % lidí, kteří pravidelně cvičí, cvičí ráno před prací. Můžete pak strávit odpoledne podle svých představ.

2. Zlepšíte si svůj metabolismus

Ráno se probudíte, vyčistíte si zuby, rychle sníte snídani a už spěcháte do práce. Ale stihli jste se vůbec probrat? Váš metabolismus to určitě nestihl.

A teď si představte jiný scénář. Ráno se probudíte, umyjete, 30 minut si zacvičíte a pak si dáte zdravou snídani. To znamená, že stihnete svou každodenní činnost a navíc spálíte kalorie ještě před tím, než vůbec odejdete z domova. Ráno navíc spálíte více kalorií.

3. Ranní ptáče dál doskáče

Váš denní cyklus určuje stereotyp. Změňte dennodenní rutinu a místo nočního řádění si ráno raději přivstaňte a zacvičte si. Budete překvapeni, jak rychle si na to tělo zvykne. Nikdy neříkejte dopředu, že to pro vás není a že to nezvládnete! Co víte, třeba se vám nový rytmus bude víc líbit … Vyzkoušejte to!

4. Bude se vám v noci lépe spát

Studie ukazují, že ranní cvičení lépe připraví tělo na výzvy příchozího dne a zároveň pomáhá tělu večer zpomalit a připravit se na večerní odpočinek.

Studie, kterou provedl vědecký časopis Sleep (Spánek) ukázala, že lidé, kteří ráno cvičí, spí lépe než lidé, kteří cvičí odpoledne.

5. Neutratíte tolik peněz za kávu

Kolik šálků kávy potřebujete, abyste otevřeli oči? I když je jednodušší vypít šálek kávy, ranní cvičení vás probudí stejně dobře. Dokonce lépe. Studie ukazují, že cvičení vám pomáhá vyčistit hlavu a zvýšit soustředění až po dobu 10 hodin po cvičení.

Váš mozek potřebuje kyslík, ne kofein. Měli byste proto raději sáhnout po teniskách než po kávě, abyste probudili svůj mozek. Když to uděláte, budete se v práci lépe soustředit a budete i výkonnější během celého pracovního dne.

Jak si najít čas na ranní cvičení?

Je to jednoduché. Jděte spát o hodinu dříve a nařiďte si budíka o půl hodiny dříve, než ho míváte nařízeného normálně. Budete tak o 30 minut déle spát a budete mít i 30 minut na cvičení.

Zpět

Kontakt

FitBox Kladno osobní tréninky
Dr. Vrbenského 33
Kladno
27201

775 05 88 78

maskot fitboxu kladno

Maskot FitBoxu Kladno ÁGNES

Fit Box Kladno

FitBox Kladno osobní tréninky