Správné saunování

30.11.2013 19:24

Jak se správně saunovat, základy saunování

  • Před saunováním: Teplá sprcha s mýdlem. Dobře se osušit. Studené nohy zahřát koupelí (40 stupňů).
  • 1. fáze správného saunování: Na dolní nebo prostřední lavici dejte suchý ručník a lehněte si na něj. Teplota v sauně stoupá odzdola nahoru, vlkost vzduchu v sauně zase naopak. Proto se po 2-3 minutách 
  • přesuňte ze spodní lavice na prostřední, neboť vysoká vlhkost vzduchu příliš zatěžuje krevní oběh a to zrovna nekoresponduje se správném saunování. Po 5 min. se položte na horní lavici. 2-3min předním, než saunu opustíte, se na lavici v sauně posaďte, abyste správné saunovánízabránili kolapsu.
  • Ochlazení a správné saunování: Zhluboka dýchejte a udělejte několik kroků. Potom se osprchujte směrem k srdci studenou vodou. Teprve pak vstupte do bazénku. Asi 10min odpočívejte přikrytý na lehátku.
  • 2. - 3. fáze správného saunování: Jako při první fázi, ale bez použití spodní lavice. Odpočívejte pak asi 30min.

Správné saunování a jeho výhody

  1. Správné saunování uvolňuje: Efekt se netýká jen svalů. Tělo vylučuje zvýšené množství hormonu serotoninu, který působí proti stresu a podporuje spánek.
  2. Saunování zvyšuje krásu: Sauna je učinný prostředek proti celulitidě a nečist pleti. Vrchní vrstva pokožky se potem a horkem rozpaří a zrohovatělé kožní buňky se odlučí. Tuk v pórech se rozpustí a póry se vyčistí. To vše dovede správné saunování.
  3. Imunita a správné saunování: Pravidelné saunování (1x týdně) posiluje imunitní systém a chrání tělo před infekcemi, zvláště před nachlazením. Snažte se tedy saunovat pravidelně.
  4. Správné saunování prokrvuje: Střídající se tepelné podněty mají přiznivý vliv na srdce a cévy. Cévy zůstávají pružné a dokážou se lépe přizpůsobovat zátěži.
  5. Zvyšte látkovou výměnu saunováním: Látková výměna se správným saunováním zvyšuje o 40% a veškeré odpadové látky se vylučují kůží. To ulehčuje práci ledvinám. U lidí postižených selháním ledvin lze   saunování doporučit jen ve dnech, kdy nechodí na dialýzu. Sauna také mírní bolesti při revmatických onemocněních a dně, ne však v akutním stavu.

Rady ke správnému saunování

  • Pití a saunování: Pití mezi jednotlivými fázemi saunování brání tělu zbavit se odpadu, neboť se vypotí jen právě vypitá tekutina. 90 min před a 60 min saunováním snězte lehké jídlo, předejdete tak kolapsu.
  • Pohyb a mluvení při saunování: zbytečně zatěžuje, protože následkem ohřátého vzduchu v sauně je obsah kyslíku tak nízký jako ve výšce 2500m.
  • Plavání a saunování: Nedoporučujeme zakončit saunování plaváním, neboť při ochlazování byste měli odpočívat.

Zpět

Nachlazení, které už vypuklo, nelze saunou ovlivnit.

Nepodceňujte základy správného saunování!

Další zajímavé články:

Správné saunování vám pomůže zbavit se škodlivin.

 

Kontakt

FitBox Kladno osobní tréninky
Dr. Vrbenského 33
Kladno
27201

775 05 88 78

maskot fitboxu kladno

Maskot FitBoxu Kladno ÁGNES

Fit Box Kladno

FitBox Kladno osobní tréninky